Sunday, September 5, 2010

rindunye~~

salam~
da tatau nk tulis pe da...lame gle xupdate~so layan je la ek...raye thn nie bese2 jek....plan nk balik kmpg pun x sure lag..sbb 22 belah da tade nenek n atok....AL-FATIHAH~tgk la cemane...sbb family rin ske plan time tu gak..kalo plan awal2 ade jek tak jadi~huuuu...rin tak ske kalo da plan awal2 tetibe x jadi....tapi mmg ar korg perasan x..kalo plan awal2 mest ade je halangan...huuuu ade hikmah sebalik setiap yang berlaku....insyaALLAH....
ehem.....thn nie persiapan raye alhamdulillah ok sumenye....persiapan nk wat homework tu terbantut la rasenye~(hhehehehe sorry madam!!tape2 saye watnye... =P) bj raye thn nie da terpakai tuk ke kolej....terkire tak as baju raye?? bg rin kalo baju raye tuh buat thn yg same ngan bulan ramadhan, bj tu terkire as baju raye~hahahaha tapi yg official nye, wane coklat-dull ngan bunge purplenpink yg terang~ahah...pelik gak..tapi da jadi baju lawa la...ibu yg pilih~ (maceh ibu)
tapi nk dcitekn, rin pelik ar tiap2 rin anta ke kedai tempahan, mest dorg wat lmbt2....kalo thn lepas lagi terok! esok nak raye beru siap....and fyi, rin n ibu anta kain tu da lameeeee da...2 months be4 raye....huuuu papela...sebek baju siap ngan cantik~alhamdulillah!

ibu,jom buat rendang SELADANG~

kat kolej pun boleh tgk bunge api sempena HARI KEMERDEKAAN...ehheehe jimat ongkos pengangkutan~
location: uitm, s.alam



HOMEMADE COOKIES OKAYHHH.....
KUIH FEVERET... ~
tapi paling feveret kuih suji nie...or known as kuih arab~ YUMMY BEBEH~



I WANNA LEARN TO BAKE THESEeeeeeeeee COOKIES/BARS~-kuih choc marble nie xde tray nk buat nye...kalo ade da lame org buat~
-strawberry marble n cookies tu pnah mkn time raye...SEDAP GILEE...kalo rin wat lagi SODAP KOT~ ahahha =B
-kek batik nie...hehehhee tak pnah wat...pnah mkn jek~^^0


SHOPING KAT JLN TAR TIME BULAN RAMADHAN:
FUHHHHH sesakk~penat den...best jln2 kat sini...tx for org yg edit pict nie...^^ time rin pegi mlm...pegi dengan mak rin... we park our car at mara building near to sogo...senang sikit nk jalan...tak jam...tak susah....sbb nk balik nnt senang..gune jln ampg through jln maju junction ... sbb be4 g jln tar , mestla singgah sogo~saleeeee!!

shopping, shopping gak... ibadah jgn lupe~insyaALLAH xlupe..AMIN!!!
tapi kite contohi la yg t0k imam tuhh jgn contohi yg lain~huuu baru khusyuk~





APE-APE PUN RIN UCAPKAN
CREDITS TO THESE SOURCES (FOR PICTURE & INFORMATION):
sorry for those own something here and i'm not stated it because i'm not sure which source is it..and forget already where the websites that i took it...
  • MY OWN HOUSE heheheeh
  • (MY RESIPI website)http://www.myresipi.com/top/detail/1688
  • (BROWNIES AND BARS website)http://thepioneerwoman.com/tasty-kitchen/recipes/categories/desserts/brownies-and-bars/?sort=date&photo=1&page=2
  • AnisBakery.net
  • FOTOPAGES.com
  • http://members.virtualtourist.com/m/p/m/328a0b/

Saturday, August 14, 2010

ALL PEOPLE HAVE TO FACE IT!!!

haha~ suspen right my title! (laaa xke... =[ )
1)exam:
ahha never mind then...act since im in primary 1 untill NOW i hate exam.....mmg la ade baik n xde buruknye psl exam...tapiii apekn daye,tanpe exam xleyh blaja kat memane tmpt xleyh further study..kirenye exam nie mcm passport la..nk ke memane mesti pass exam dulu...btoll...cbe cri mane takyah exam...tapi depends ar exam dr segi ape mcm exam skola (jwb soalan ats kertas), exam nk keje (interview), n macam2 la~hehe

2)obstacle:
ckp pasal obstacle nie teringat lak kenangan pahit dulu2 n yg akan dtg (aitt superpower ape..kidding2)~ pehhh mmg mcabar! (tapi pikir gak mest ada cabaran org lain yg lagi teruk dr akunye!so sabar2!)...ustaz slalu ckp sabar tu separuh drpd iman...and kene bersyukur kepada ALLAH SWT yg telah meringankan beban kite kat dunia ni...insyaALLAH kat akhirat kelak dipermudahkan jua~AMIN!!subhanALLAH.. kalo bagi seorg pelajar Universe ni, mmg byk ar cabaran nye..sampaikan aku pikir ke langit mengenai masalah2 ak...padahal kecik je~huuu nnt sem depan kene sewa rumah (kat mane?dgn sape?boleh caye ke????) , exam yg akn dtg (boleh buat ke?yakin x?haaa ni tidurrr je mane nk bjaye...) ...... n byk ar lagi....
INSYALLAH NOTHING IS IMPOSSIBLE RIGHT!! huuuu Amin~~~



thats all for today....thanks "read"-ders!!

haha~for muslim happy ramadhan month...hope this month is full with god bless~and we can achieve our mission and vission in our life...dont forget to sahur/fast/pray/and also tarawih...
susah kot nk dpt tarawih dlm bulan len~soo mari kite beramal~..and u know that UNCOUNTED benefits we will get when we fasting!INSYAALLAH..AMIN~

Saturday, July 31, 2010

University Life~

hard to believe....
I'm now study in UiTM..no matter what people's thought, just be yourself n do whatever it takes to success in REALITY! easy like go with the flow...I'm quite frustrating! because the 1st choice is act UKM..then followed by UTM, then UiTM....hahaa my mom always pray that my college is near by the house because just 1 reason easy to sent n fetch from home to U~ n easy to me for bullying them to fetch me or sent me!!save BUDGET! then there it goes...my mom's wish was blessed..maybe there are good things will be happen for me and my family for studying there...but the field i choose is still the same for those 3 U which Chemical Eng... is that ok?ahha

when my lecture ask all of us(Chemical Eng students),"do you all really want this field very-very-much?" some of us say frankly,"no madam!this is my 7th choice.." but our lecture persuade us everyday when she came to our class to love this field and feel no regret to have been chosen or whom that really want this field so much~gheee

seriously,i really "zero minded" when they(lecture,family,so on) ask about what is Chemical Eng anyway,what their career,and to compare btw Electrical and Mechanical Eng,our field is not popular yet. i choose my field based from my results and where I'm better of..

now I'm studying there for 1 month.friends,roommate,lecture for this time being is quite good.hopefully it turns up well until i finish my degree here...fuhhh AMIN!soo wish me luck readers!and sorry for my GRAMMAR ERROR~ ahha insyaALLAH i will improve my vocab and grammar...if my mom read this sure she will ask me to read more and more english books!

sooo continue later on~^^0