Saturday, July 2, 2011

BABY-FACED BEAUTY!!!

on my way downloading this K-drama~
its seem CUTE because of JANG NA RAA is the main cast...
see...how cute she is~
okeyh this is the synopsis:
              Baby-faced Beauty" is a romantic-comedy centered around a 34-year-old woman with a babyface as she works to become a fashion designer and overcomes obstacles like having only having a high school diploma and a bad credit history.
             Choi Jin-Wook (Daniel Choi) is the heir of the famous Jokbal restaurant with millions of dollars in annual revenue. But, Choi Jin-Wook goes against his father and leaves his parents' house. Choi Jin-Wook starts to work at another company to accomplish his dream. Against his will, Choi Jin-Wook starts work in the fashion department. With his sweet character he survives there and meets Lee So-Young Lee So-Young (Jang Na-Ra) ... 

hehe credit to ASIANMEDIAWIKI

so cute right!! moreover the JANG NA RAA is the main cast~ hehehehe

peacedownloading!!!!! ^0^

Friday, July 1, 2011

dah pencen dah~

rin dah pencen from keje kat watson~
ehhehe....resign sbb~
malas dah....
penat??? xcukup staff~ staff byk lari sbb boss lame garang...tapi die garang pun sekejap jek~
die marah2...pastu cooool~
so rin tahan je la....mane lagi nk dpt experience cmni kan????
pastu nak nikmati cuti2 yang ade~
tapi saat2 behenti tu, menyesal plak~
boss da ganti baru...
staff kat watson makin rapat~
walopun ske marah2~ tapi dorg sporting sgt~
tensen2 pun, bleyh gelak2 lagi...
^^ free gift~ skenye bile promoter bagi~

tapi rin tak larat la...dgn tambang lagi..ulang alik~
ehhe....
and nak resign sbb, nk relax kan pikiran cri uma sewa~
huuuuuu

tapi rin nak sgt keje kat kedai bakery~
tapi mostly nak cine jek~
huuuuuuu
ade suggestion x??? 
 ^^

kepada sume customer yang kenal rin, minta maaf la sgt-sgt...
ade satu time tu rin buat customer marah kat rin, salah faham kat rin, lambat kire duit...
hummmmmmm

CUSTOMER IS RIGHT.....
so, WORKER ALWAYS WRONG~ =( saddd.....

tapi kalo rin la customer tu, rin pun marah gak....
huuuuu nak wat cemane kan.....
maaf kan rin yeee???

tapi kan lucu sgt la dgn customer-customer watson nie~
ade la 3 org pelancong arab ni, nak beli barang...
pastu kan, die nak tanye tau..
tapi die gune bhse isyarat.....
mane org paham!!!
pastu rin panggil la staf2 kat situ,
so kebetulan time tu xramai org, ha skali dgn security pun join nak tolong 3 arab ni...
haha, die nak beli ape tah tuk mate???muke???
penat tau kiteorg teka....
staff 1: mask???
staff 2: lipstik???
security: towel??
rin: eyeliner??

empat-empat kiteorg teka sume salah.....
okeyhla, kiteorg ingat dorg nie bisu....yela tak ckp sepatah ape pun.....
time dorg da give up main bahse isyarat nie, dorg cakap la sesame sendiri...
boleh plak cakap...
aiyooooamaaaaapaaaa~

tu satu...ade plak...nie customer chinese pempuan...
humm....die beli air besar tau.... RM 2.50~
tupppp.....kuar duit RM 50....
rin : miss...u takde duit kecik ke miss???
die: mmm sorry la  takde~
rin: taknak pwp ke??? beli la ape-ape ke???
die: mm taknak...
rin: sorry miss, i takde duit kecik....cahsier lain pun takde....so i takleyh scan air nie...
die: so, u taknak i bli product u ke??? what a ridiculous~ u should think someway to get more changes before open the shop~
rin: ermmmm......sorry!
die: blah cmtu jek~

hellllo~cube waras sikit~ kiteorg nie bukannye banyak duit kecik...and kiteorg ade gak rules nye...kalo duit kecik abes kat ko jek....customer lain tak dpt la beli....except,dorg ade duit cukup-cukup untuk barang dorg nak....hmmmmm
kalo hebat sgt... pegi la beli air kat coldstorage ke ape ke....
rin ckp jujur tu kire ok ape.....sbb time tu mmg takde duit kecik....ade satu ringgit je banyak...and die first customer kiteorg...so pagi, mane ade duit kecik...
takkann nak bagi die RM1 sume.... RM50 - RM2.50 = RM47.50~
huuuu tapi rin sedih sgt....taksangke ade gak pempuan mcm tuh (nyate wujud)~

ade je customer lain lagi besar duitnyee...
RM100 beli air RM2.50...
kiteorg ckp gak mende yang same...tapi die trime je...and mintak maaf lagi....
so people....jangan la pikir kite je betul...kalo u kat tempat i mesti u buat benda yang same~ but thanks to give such a story that day~
huuuuuuu
mcm-mcm ragam la deme nie~



macam-macam rin belajar kat watson~
kene marah, kene maki, free gift ^^, mkn free (bile ade perpisahan), ade gift (bile org melancong ke kenduri ke),pergaulan rapat dgn staff, boss, promoter,supplier~ , susun brg kat store, pickup, void, refund, plano, waterfall, stack, refill, bedroom, glandoan, concourse, pwp, hwb, crm, ac, tc, price change, watson coupon, supplier cpupons hahahahaha mcm2.....
tapi nie baru sikit...... kalo lame, mesti byk da~ papepun thanks kat watson TIME SQUARE sbbb kasi peluang.... walopun mcm2 kerenah org yang kiteorg kene tempuh.....tapi nie baru layan customer, belum lagi jadi doktor....mcm abg rin ckp...
"kalo doktor, main nyawa....kalo ko, main duit...." so masing-masing ade tanggungjawab...

but ape nak wat....ini slh satu experience masing2....lets make it fun to live on... jgn la tensen jek....hummmm ape pun leyh wat nye....
insyaALLAH...
aminnn

p/s: nak tau, byk respond yang baik from pelanggan kiteorg....dorg ckp, kiteorg friendly~ tapi kalo bab negatif, kiteorg (staf staf baru nie) lambat kire duit....heheh sebab takut short~ huuuu


peacetryspeaksandthink(+)ly~
hehe ^^

Monday, June 27, 2011

wahai, SANG PEROKOK!!!!

maaflah....
kalo rin terkasar bhse...
tapi....
dah korg (yg merokok) tak phm2 gak...
tapi tak semua....

so....cite die mcm nie...
suatu petang yang terik....
ade sorg makcik, bru je turun dari lrt...
so,nak tgu bas (nak balik rumah la kot)....
ade pulak pemude nie (jantina xperlu di mensen) potong que makcik nie...
makcik nie pun sabaq jela... (dlm hati die nak marah pun tak gune, bas pun tak sampai lagi,walopun barisan belakang pun sure boleh naik bas tu....sbb xrmi org sgt)
so, makcik nie pun bdiri la belakang pemude(umur xperlu di mensen) nie...
elok pulak die....
main lighter~
makcik nie pun rileks jela...
dah syok die main lighter,die pun keluarkan la sebatang rokok dri sakunye....
hmmmmm 
smoking la nie!!
dah terbatuk2 si makcik nie,pemude tu buat bodoh jek~
makcik tu pun tak tahan dgn asap rokok die...
die sanggup keluar dari que tu...
pastu ade pulak teksi yang bru dtg nak hantar penumpang..
makcik pun naik teksi tu....

hmmmmm......
sebek makcik tu terbatuk jek...
kalo die tibe2 heart attack...CAMNE!!!
baru nak insaf la ape la...KESAL la....
so insaflah dri sekarang.....
jgn nak memandai jek merokok...
jgn la wat jalan tu hang yang punye...
so...masing2 ade tanggungjawab....
hormat-menghormati pun kite telah belajar kan???
jgn la ambil citer ni sebagai hal yang remeh...
tak patot...tak patot....
so, spot2 untuk merokok:
-(tempat-tempat yang tak ada benda hidup)

fikir-fikirkanlah sendiri~
cari la alternatif untuk berhenti merokok...
boleh punye!!!! ANDA YANG MULAKAN,ANDA YANG MENENTUKAN!!!




peacenosmokes!
         =D